Svenska English

Om mig

Jag är utbildad programmerare, men min karriär tog en oväntad sväng då jag fick erbjudande om en tjänst som account manager på SmartFocus, ett av världens största SaaS inom epostmarknadsföring. Jag fick gedigen utbildning inom området, och arbetade med några av Skandinaviens största varumärken på en strategisk nivå inom epost-kommunikation. Min tekniska kompetens kom mycket väl till pass i denna rollen.

Efter SmartFocus tog jag anställning hos en startup vid namn Epteca, en agentur som arbetar med resebolagen och förbättrar relevansen i kommunikationerna efter bokning. Vi började med ett vitt papper, och tillsammans med huvudägaren la vi grunden för hela deras IT-system. Efter 2 år hos Epteca startade jag mitt egna företag, och idag har jag 12 års arbetslivserfarenhet, och återkommande kunder, bland dessa finns givetvis Epteca.


Jag gillar att vara en drivande och kreativ del i ett team, framför allt i projekt vars resultat är lätt att mäta. Det är få tillfällen som man känner större yrkesstolthet än då projektet man arbetat med visar upp stora resultatförbättringar för kunden.
Givetvis önskar vissa företag endast en person som inte tänker, dvs en som endast utför projektet. Jag ser detta som helt naturligt och är bekväm med den rollen ‐ givet att projektet är väl definierat på förhand.

Nöjda kunder är återkommande kunder som även rekommenderar en vidare. Det är på detta vis jag vill marknadsföra mig.

För att läsa mer så kan ni läsa mitt CV nedan, eller besöka mig på Linked in.

Kärnkompetens

Från början är jag en programmerare med inriktning på webbutveckling. Mitt primära fokus har alltid varit Microsofts teknologier C#.Net & MSSQL. Sedan 2010 så har jag lärt mig massor om marknadsföring mot befintliga kunder, och efter att ha arbetat på strategisk nivå inom epostmarknadsföring med några av Skandinaviens största företag, samt som systemarkitekt för ett idag framgångsrikt företag, så kan jag säkert säga att min kärnkunskap är en mix mellan marknadsföring mot befintliga kunder och teknik.

En snabb summering av min kärnkompetens:

  • Djup teknisk kompetens
  • Marknadsföringsstrategi mot befintliga kunder, med fokus på epost
  • Kommerciell förståelse, och noga avvägning mellan kvalitet och kostnad
  • Automatisering av marknadsföring, rutiner mm.
  • Dataintegrationer, datautvinning och kundprofilering
  • Brainstorming av nya funktioner och förverkligande av dessa
  • Mycket god branschkännedom inom resebranschen

Användningsområden

Med 12 års arbetslivserfarenhet i bagaget, och efter att ha arbetat som account manager och hjälpt över 50 kunder på en strategisk nivå inom epostmarknadsföring, samt arbetat som frilansande IT-konsult och arbetat med flertalet kunder i både korta och långa projekt så har jag sett hur både stora och små organisationer arbetar.

Jag har inga problem att anpassa mina lösningar till kundens behov och budget; min yrkesstolthet baseras på affärsnyttan jag bringar kunderna, dvs kvalitet i kombination med behov och kostnad. "Less is more" är ofta rätt väg att starta.

För bästa värde så bör jag placeras som en brygga mellan IT, marknadsföring och ledning, där den primära fokusen ligger på IT. Jag förstår pengar, och placerar ni mig i projekt nära dom så är jag säker på att jag kan få ert konto att växa.